SocialFoodies_FlagshipStore_Tivoli

Snart kan du smage Paradis-stifterens nye godter i Tivoli-flagskib

Social Foodies slår i slutningen af juni dørene op til en ny flagskibsbutik i Tivoli, der vil fungere som café, butik og kursussted.

Konceptet er skabt af Thor Thorøe, der tog idéen om frisklavet italiensk is med sig hjem fra Italien, hvorefter han grundlagde Paradis Is, som han sidenhen har trukket sig ud af. Social Foodies er endnu en idé, som iværksætteren har taget med hjem fra udlandet.

Den nye butik kommer til at ligge klos op ad Nimb Hotel og vil fungere som kombineret café og butik, hvor de vil sælge is, flødeboller, energibarer og cookies, hvor nøgleordet er frisklavet. Samtidig afholder de kurser i produktionen af de søde sager som en alternativ form for teambuilding for virksomheder.

Thor Thorøe ser selv Social Foodies som en slags »Paradis 2.0«. I slutningen af nullerne syntes han, der skulle ske noget nyt. Han ville have råvarerne og produktionen i centrum. For at gøre det havde han fingrene helt nede i den afrikanske muld. Han tilbragte et par år i Afrika, hvor tiden gik med at etablere samarbejder med de lokale bønder, der i dag leverer råvarerne til hans nye søde sager.

 

LÆS HELE ARTIKLEN FRA BERLINGSKE TIDENDE HER: